سطح بسیار بالایی از روابط کلیسای ارتدوکس و مسلمانان در روسیه و جهان به دست آمده است

متروپولیتن آنتونی رئیس اداره روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو، در نوزدهمین مجمع عمومی مسلمانان اظهار داشت: سطح بسیار بالایی از روابط کلیسای ارتدوکس و مسلمانان در روسیه و جهان به دست آمده است.

متروپولیتن آنتونی رئیس اداره روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو، در نوزدهمین مجمع عمومی مسلمانان  اظهار داشت: سطح بسیار بالایی از روابط کلیسای ارتدوکس و مسلمانان در روسیه و جهان به دست آمده است.سطح روابط مسیحیت ارتدوکس و مسلمانان در روسیه، و همچنین فراتر از مرزهای آن، بسیار بالا است. در عین حال، پتانسیل قابل توجهی برای توسعه بیشتر آن وجود دارد.. جوامع مذهبی در کشور ما تجربه منحصر به فردی را ذخیره کرده‌اند که قدمت آن به گذشته‌ها بازمی‌گردد. بسیاری از کشورهای جهان تنها «در سال‌های اخیر به اهمیت گفت‌وگوی بین ادیان برای ایجاد یک جامعه صلح‌آمیز و امن پی برده‌اند. البته رهبران دینی نقش اساسی در شکل‌گیری روابط صلح‌آمیز بین ادیان ایفا می‌کنند. متروپولیتن ادامه داد؛ روابط بین ادیان و بین مردم به خرد جمعی آنها بستگی دارد.

سطح بسیار بالایی از روابط کلیسای ارتدوکس و مسلمانان در روسیه و جهان به دست آمده است

وی حضور در مسجد جامع مسکو و در این مجمع را مایه افتخار خواند و به جمع حاضران درود و آرزوی موفقیت کار تاثیرگذار را از جانب کریل پاتریارک مسکو ابلاغ کرد.مجمع بین‌المللی مسلمانان که از روز سه شنبه 21 آذر 1402 در مسجد جامع مسکو آغاز شد، رهبران معنوی مسلمانان، مفتی ها و علمایی از آذربایجان، الجزایر، مصر، ایتالیا، عراق، ایران، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، امارات، فلسطین، سوریه، تونس، ترکیه و ازبکستان را گردهم آورد. موضوع مجمع امسال «نقش رهبران دینی در حفاظت از ارزش‌های معنوی و اخلاقی و تقویت صلح و امنیت» بود.

منبع:https://muslim.ru/articles/278/38825/

کد خبر 17669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =